[TYPO3-UG Denmark] Digital signatur

Troels Kjær Rasmussen troels at linkfactory.dk
Mon Oct 2 00:03:30 CEST 2006

Hej Allan og andre.

Ja altid spændende med lidt diskussion om digital signatur og alt hvad
"could have been...". Desværre endte den aftale staten lavede med TDC om
at API-adgang til digital signatur skulle frigives som lidt a la Dantes
aftale med djævelen.

TDC har faktisk lavet noget der i teorien skulle være et åbent API til
digital signatur, men jeg har ikke hørt om nogen for hvem det er
lykkedes at anvende det. For os (typo3) ville det minimum betyde at vi
skule bridge til noget java bare for at kunne anvende det. Men projektet
hedder ihvertfald openoces og findes på www.openoces.org.

Den gode nyhed at der faktisk ER lavet et tysk plugin til håndtering af
x509 certificering i typo3 - så umiddelbart ville det køre lige ud af
kassen, hvis ikke det liiige var fordi at de der TDC drenge iøvrigt også
har fået lov til at navn mv ikke indgår i det tilgængelige x509 som
openoces håndterer. - medmindre man lige giver dem et 50.000+ beløb for
at "hjælpe" en videre med sagen.

Men jeg er da frisk på at bikse lidt rundt med en extension, hvis der er
andre der er?

mvh Troels Kjær Rasmussen, Linkfactory.dk