[TYPO3-UG Denmark] Multilanguage og CSS

Karsten kap at os.dk
Wed Nov 1 09:14:05 CET 2006

Hej Jeppe

Når jeg laver en side på et multilanguage site:
laver jeg først siden færdig på dansk, derefter laver jeg en "Create new
page translation"
og vælger det sprog du vil lave den i (english etc..)

derefter tager jeg et kopi af de enkelte contentelementer (så kommer der
rigtigt nok et link "pil").
så vælger jeg hvor mit element, skal være i den oversatte side
(vælger altid at hakke flubenet af i "show outline" under "advanced
functions" for bedre overskulighed)

Til sidst vælger jeg sprog på hvert enkelt contentelement, så det
rigtige flag kommer frem på siden af elementet. Så oversætter jeg de
enkelte elementer som det sidste...

Voila!

Håber det hjælper
Karsten

Jeppe Donslund skrev:
> [...]
>
> Gør jeg det forkert?
>

> Med venlig hilsen
>
> Jeppe Donslund
> Programmør
>
> Tlf. dir. 7633 8824
>
> Webmasters
> Agtrupvej 51
> 6000 Kolding
>
> Tlf. 7550 8877
> jd at webmasters.dk
> www.webmasters.dk
>

> Tilmeld dig vores nyhedsbrev på vores website

>>> config.sys_language_overlay = content_fallback
>>> config.language = dk
>>> config.sys_language_uid = 5

>>> config.language = dk
>>> config.sys_language_uid = 4