[TYPO3-UG Denmark] tcdirectmail returnerer tomme mails

Preben con3855 at vip.cybercity.dk
Mon May 29 09:36:37 CEST 2006

Daniel Schledermann (TypoConsult A/S) skrev:

> Det er nok fordi den nye tcdirectmail's måde at håndtere modtagere på er
> en del anderledes. Prøv at rediger din Nyhedsbrevsmodtagere-record, og
> sæt den op igen. Her skal du nu vælge hvilken type den er af (be-users,
> fe-users, tt-address, CSV eller HTML). Når du har gjort det, burde det
> virke igen.

OK! Det fandt jeg ud af - det ser i øvrigt super ud! Det er netop den
fleksibilitet i modtager-opsætning, jeg har savnet.

Men, det driller fortsat - og din manual giver desværre ikke svar på
alle mine spørgsmål, så du får dem her:

Ved udsendelse af testmails får jeg denne:
<snip>
Warning: mail(): SAFE MODE Restriction in effect. The fifth parameter is
disabled in SAFE MODE. in
/var/www/mydom/typo3conf/ext/tcdirectmail/class.tx_tcdirectmail_mailer.php
on line 497
</snip>

Og min systemstatus fortæller at
<snip>
The system seem to be running safe-mode. I cannot reliably check the
status in safe-mode. You should therefore confirm your setting manually,
or contact your administrator to check for the path to Lynx, PHP and
that mailer.php has the executable-bit set.
</snip>

Jeg har ikke umiddelbart adgang til localconf og inden jeg fyrer op
under dcmedia, vil jeg være sikker på, hvad jeg skal bede dem om - men
involverer det overhovedet dem?

Er der ændret i cronjob? Ved almindelig udsendelse sker der ikke noget
og spørgsmålet er om der skal ændres i mit job eller om det skyldes de
foregående fejl...

--
Preben