[TYPO3-UG Denmark] tcdirectmail og plaintext

Daniel Schledermann (TypoConsult A/S) daniel at typoconsult.dk
Wed May 3 23:47:26 CEST 2006

Preben wrote:

> Hej Daniel
> Outputtet ser sådan set ok ud. Problemet er at mailen sendes som html.
> Jeg forstår nok ikke helt dit svar. Mener du at det ikke er muligt at
> undgå html-mails?

Nej, det var ikke helt hvad jeg mente. Det kan man godt, men vent lige
om det virkeligt er det du vil, se de næste svar.....

> Og hvis jeg tilføjer &type=99 til URL vises den rigtige template. Men
> mailen der sendes er html.

Mailen vil som udgangspunkt blive sendt som både text/plain og
text/html. Så vil dit mailprogram vælge den visning det bryder sig mest om.

> Og en uhensigtmæssig sideeffekt er, at mange spamfiltre betragter
> htmlmails som spam...

Det er rigtigt, men vel og mærke mest hvis mailen udelukkende indeholder
en text/html-MIME-del. Spamassassin bliver som standard først sur, hvis
du mangler en text/plain-del OG din html er dårligt formatteret. Vi
bruger Softscan på arbejdet, og jeg har ikke været udsat for at den har
spist mails fra tcdirectmail, ihvertfald ikke nogen jeg manglede. ;).

Hvis du stadig _kun_ vil sende plain-versionen ud, så er det noget du
skal definere i modtagermålet. Hvis du kan fortælle mig hvilken tabel du
benytter, så kan give dig en lille opskrift på hvordan.

/Daniel