[TYPO3-UG Denmark] Plugin der spytter CSV-filer ud

Peter Makholm peter at makholm.net
Thu Mar 16 16:14:36 CET 2006

Jeg har lavet et plugin der genererer et datasæt og præsenterer det i
noget HTML. Nu vil jeg egentlig også gerne "præsentere" de samme data
som en CSV-fil, XML-fil, whatever...

Jeg har tidligere haft noget der redefinerer mit PAGE-objekt i
TyoScript for et delhierarki, men det er IMHO lidt et hack.

Mulighed nummer 2 er at gøre noget ala:

                $query = "SELECT * FROM tx_table;"
                $res   = mysql(TYPO3_db,$query);

                header('Content-type: application/vnd.ms-excel');
                header('Content-disposition: inline; filename=liste.csv');
                while($row = mysql_fetch_assoc($res) ) {
                        echo $row['title'].";".$row['type']."\n";
                }

                exit;

i main() i pluginnet. En smule pænere, men jeg afbryder Typo3 ret
brutalt og får derfor ikke glæde af caching og hvad Typo3 nu ellers
kunne finde på...

Har jeg en tredje mulighed? Hvad er den kanoniske måde at gøre det på?

--
 Peter Makholm     |    According to the hacker ethic, the meaning of life
 peter at makholm.net |            is not Friday, but it is not Sunday either