[TYPO3-UG Denmark] awstat setup hjælp.

Rasmus Trenskow rasmus at trenskow.dk
Thu Mar 2 11:15:21 CET 2006

Hejsa allesammen

Jeg har forsøgt at få awstat extensionen til at køre, men jeg får stadig
  denne fejl under awstat i typo3
"The logfile directory '' configured in typo3conf/localconf.php as ''
was NOT found!"

Perl er installeret.

1. Jeg har skrevet denne linie ind i localconf.php
	$TYPO3_CONF_VARS["FE"]["logfile_dir"] = htdocs/my_logfile_dir/

2. Jeg har skrevet det her i setup i template
	# opsætning af awstat
	config.stat = 1
	config.stat_apache = 1
	config.stat_apache_logfile = statistik.log
	config.stat_apache_pagenames = [stats]

3. i httpd.con har jeg tilføjet dette
	CustomLog htdocs/my_logfile_dir/statistik.log combined
	AddHandler cgi-script .cgi .pl

    og dette

	ScriptAlias /cgi-bin/ "D:/Apachepub/dff_typo/"
	<Directory "D:/Apachepub/dff_typo/">
	AllowOverride None
	Options None
	Order allow,deny
	Allow from all
	</Directory>
	AddHandler cgi-script .pl .cgi

4. Og jeg har ændret i min awstat.pl så den første linie passer.

Jeg ved at biblioteket findes, for der bliver skrevet hits til den fil
som er i biblioteket.
Men jeg går ud fra at det er det 1. punkt som jeg har skrevet som går fejl.
men skriver jeg
$TYPO3_CONF_VARS["FE"]["logfile_dir"] = 'c:/program files/apache
group/apache2/htdocs/my_logfile_dir/';

får jeg samme fejl. "The logfile directory '' configured in
typo3conf/localconf.php as '' was NOT found!"

Hvad er det lige jeg gør forkert her?

Og vil så lige sige mange tak for hjælpen på alle mine spørgsmål, som en
newbie som undertegnede må siges at være indenfor typo3.

Rasmus