[TYPO3-UG Denmark] Spørgsmål til typo3

Søren Andersen hacksaw at zpeed.dk
Tue Jun 20 20:35:02 CEST 2006

Hej alle sammen

Jeg er helt ny vedr. typo3, men også i brugen af mailing lists, så jeg håber
jeg griber det rigtigt an, ved at sende en mail til denne adresse. Hvis
ikke, ville jeg sætte pris på at blive informeret om, hvordan man ellers
gør.

Jeg overvejer at implementere typo3 som CMS system på to hjemmesider. Der er
dog nogle ting ved de hjemmesider, som jeg skal være sikker på, at typo3 kan
håndtere (eller lære at håndtere), inden jeg giver mig i kast med at sætte
mig nærmere ind i typo3.

Begge hjemmesider ønsker en webshop, men der er lidt forskel på deres
produktdatabaser. Den ene virksomhed bygger selv sin database op evt. via
typo3, men har i høj grad nogle egenskaber om produkterne, som de gerne vil
have gemt. Findes der en extension til typo3, der kan vise produkter som et
produktkatalog, men hvor det også er muligt at overføre nogle af produkterne
til en webshop, hvor kunderne kan købe disse.

Den anden virksomhed har samme problem, bortset fra at produktdatabasen
allerede eksisterer her, derfor skal shoppen bygge på en eksisterende
database, ellers skal den på samme måde give mulighed for, at nogle
produkter kan sælges fra hjemmesiden. Findes der også en extension der kan
det?

Derudover har begge virksomheder brug for, at man på produkterne kan
bestille et tilbud. Altså samle en række produkter og maile listen til
virksomheden, så de kan give et tilbud på dem.

Til sidst er der katalogbestilling, begge virksomheder har et katalog, som
de gerne sender ud til deres kunder. Er der også en extension til at
håndtere en sådan ting?

Jeg kan også nævne, at jeg har kodet php længe, og ville derfor have
mulighed for at kunne tilpasse de extensions, der evt. ikke rammer helt i
plet, men måske ligger tæt på at kunne opfylde ønskerne. Er der nogen
meninger om, hvor arbejde det vil kræve at tilpasse eksisterende extensions?
Jeg har bestilt den officielle bog om typo3, er der andet nyttig information
jeg bør tilegne mig?

Med venlig hilsen

Søren Andersen