[TYPO3-UG Denmark] HJFLP mit site er blevet hacked af muslimer.

Brian Skafte brian at linkfactory.dk
Sun Feb 26 20:44:53 CET 2006

peterg skrev:

> Hej Sune
>
> De 120 er en hurtig optælling fra:
> <http://www.zone-h.org/en/defacements/filter/filter_ip=195.140.134.226/>

> Selvfølgelig koster sikkerhed ekstra, og tidligere i denne tråd har jeg
> efterspurgt en løsning, hvor "jeg kan betale på det niveau jeg ønsker".
> Men når valget står mellem 1500,- pr år og 1500,- pr måned, så er der
> for langt.
>
> Som du sikkert har læst i Computerworld fra i fredags er der nu i Kbh
> kriminelle, der har åbne trådløse hot-spots og på den måde fisker folks
> [...]

Det her er bare en kommentar til denne tråd - jeg kan ikke sige det har
noget på sig men min tanke om de defacements der er foregået mod
dcmedias kunder på den pågældende server kan jeg ikke tro har noget med
typo3 i sig selv at gøre.

Det har jeg i min teori fordi at nEt^DeViL har vist forhøjet aktivitet
på det sidste hvoraf de fleste defacements efter mit indtryk er
foretaget vha at "scanne" security boards og benytte sig af de herpå
indsendte informationer om sikkerhedshuller i systemer. Jeg har endnu
ikke set noget omkring typo3 men kan selvfølgelig ikke udelukke der er
et fremmedsproget forum hvor det har været vendt.

Så kort er det jeg vil sige: nEt^DeViL slår til i stor stil for tiden -
typo3 eller ej - bare det er et webhotel, for så blir deres arbejde set
- og igen. Umiddelbart benytter de sig af huller i software såvel på
server som kendte cms systemer. Herfor vil mit bud være langt fra selve
typo3 men på endnu mere udbredte ting, så som før nævnt awstats (galileo
  eller ej).

Jeg vil dog understrege at jeg intet andet end mine egne teorier har at
have det i, og at jeg ikke vil pege på nogen som ansvarlig for at det er
sket - også fordi der intet er til forhindring for at en kunde benytter
sig af en extension der er hjemmestrikket / usikker.

--
Venlig hilsen

Brian Skafte
LinkFactory