[TYPO3-UG Denmark] PHP eksekvering fra et HTML cObject

Hasse Feldthaus hasse at ebisu.dk
Tue Feb 21 09:46:42 CET 2006

Det var præcis sådan noegt trylleri jeg fiskede efter :-)
...men jeg kan ikke helt få det til at spille :(

Jeg har lavet mit site så der vises et html element pr. side afhængig af
type=x
mine HTML elementer indeholder formfelter der ser nogenlunde således ud:
---[HTML cObject]---
<input type="text" name="Felt1" value="{global : HTTP_SESSION_VARS |
Felt1}">
--------------------
og brugerindtastningerne bliver POSTed direkte ind i $_SESSION mellem hver
typo3 side.

på sidens template setup har jeg (blandt meget andet) følgende stump
typoscript:

---[Typoscript]---
    #Mask the selected part of the normal HTML elements depending on type
    temp.10 < styles.content.get
    [globalVar = TSFE:type = 0]
      temp.10.select.begin = 0
    [globalVar = TSFE:type = 1]
      temp.10.select.begin = 1
    [globalVar = TSFE:type = 2]
      temp.10.select.begin = 2
    [globalVar = TSFE:type = 3]
      temp.10.select.begin = 3
    [globalVar = TSFE:type = 4]
      temp.10.select.begin = 4
    [end]
    temp.10.select.max = 1

    #swap formfield values with data from $_SESSION
    temp.10.insertData = 1

    #insert it into the content area
    temp.mainTemplate.subparts.Content < temp.10
------------------

men det virker ikke som om den prøver at bytte "{global : HTTP_SESSION_VARS
| Felt1}" ud med noget mere fornuftigt? ... det står i hvert fald præcis
sådan i klartekst i feltet! :-(

Hvad gør jeg galt?

med venlig hilsen
Hasse

P.S. Jeg har prøvet at kikke i maillisterne efter hvad der står om
HTTP_SESSION_VARS, men det eneste jeg kunne finde, var et google-cached
fragment "[globalVar = TSFE:HTTP_SESSION_VARS|recs|tt_products]" fra den
tyske liste ... mailliste arkivet er tilsyneladende taget af sitet for tiden
grundet server belastning :-S