[TYPO3-UG Denmark] FE news edit

Just Thorning Blindbæk just at NOSPAMblindbaek.dk
Wed Feb 15 22:02:01 CET 2006

> Vi kører også hos DCmedia, og er netop kommet op på en 3.8.1. Det er
> bare at melde sitet klart og spørge - så gør de det. Springet til 3.8 er
> vigtigt - det sidste er "bare" sikkerhed.

Jamen, det skulle jeg jo have gjort for længe siden så... det må jeg
hellere få kigget på!

> Har du overvejet at droppe FE redigering?

Lige nu kører det jo med BE redigering, men syntes det har været svært
at få brugerne i gang med at indtaste nyheder. Så da jeg blev sat på
opgaven om at få opsat et "intraweb" til fil-håndtering, tænkte jeg at
det var nærliggende også at kunne håndtere nyheder og events.

> Den simple løsning var at lave en BE som var barberet totalt ned, lægge
> nogle Captivate demoer op som viser forløbene og slippe dem løs. Det er
> gået fint uanset om folk er 15 eller 70. Og vi har bare udvidet med
> flere demosekvenser efterhånden. Vi får nærmest aldrig spørgsmål.

Fantastisk - Det er da den vej jeg skal gå... Her kan jeg jo også
håndtere filerne. Har faktisk allerede kigget lidt på Wink, men det her
Captivate ser også sejt ud.

Når du siger barberet helt ned, hvad mener du så helt præcis? Har du
evt. et link til noget der beskriver hvilke muligheder der er?

Er der en nem løsning til at skrive en nyhed gennem BE? Lige nu skal
brugerne trykker på "Liste" --> Scroll ned i sidetræet og finde den
rigtige mappe --> Trykke på det lille bitte ikon "nyt element". Det må
da kunne gøres nemmere?

Venligst
Just