[TYPO3-UG Denmark] Upgrade uden adgang til typo3/install/

Torin Finnemann Jensen ximi at daimi.au.dk
Tue Aug 29 00:13:42 CEST 2006

Hej

Kort intro - jeg er relativt ny i arbejdet med typo3, men er nu kommet
til at skulle opdatere en typo3 3.7.0 til 4.0.1. Jeg gør det ikke på
egen server, og har ikke SSH-adgang. End ikke ftp-adgang til
typo3-sourcen, der ligger uden for lands lov og ret hos hosten.
Heldigvis er det en flink host, der da også har mange typo3-kilder
liggende, og som også har været så flink at opdatere sym-linksne, så de
peger på den nye kilde.

Problemet er, at efter opdateringen af kilden er siderne ganske væk fra
side-træet, og forsiden giver mig meldingen "Error! No pages are found
on the rootlevel!".
Jeg kan fornemme på DB checks at sidetræet dog stadig er i databasen, og
det får mig til at tænke, at opgraderingen nok ikke er helt færdig.

Guidesne foreskriver jo også at man skal bruge install -> Database
Analyser -> Compare. Men ak! install-filen er godt beskyttet af die() og
ligger i kilde-biblioteket, som jeg, som beskrevet, ingen adgang har til.

Spørgsmål nummer 1:
Hvad er den egentlig funktion af denne sammenligning. Ja, at opdatere
databasestrukturen. Men har typo3-kilden sin egen database, og skal
compare dermed kun køres en enkelt gang ved installation af kilden?
Eller skal det køres for hvert enkelt site, således sitets database
bliver opgraderet?
Med andre ord, skal jeg bede min host foretage sammenligningen for mit site?

Spørgsmål nummer 2:
I fald såfremt det gælder, at det ikke løser mit problem, at få kørt
sammenligningen - hvad kan jeg så gøre for at trylle mit side-træ frem?

Jeg kan fortælle at lige pt er det kun en kopi af det rigtige site jeg
arbejder på, men at kopien var fuldt funktionsdygtig inden
kilde-opdateringen. Kan det være et problem, at sitet i typo3 er kaldt
www.site.com og ikke dev.site.com - som er den rette url for kopien? Det
ville overraske mig, da det jo kørte inden jeg gik igang.

Den blev ikke så kort, men måske kan den besvares med "Det burde virke
at få din host til at køre Compare fra install toolet"?

Med venlig hilsen - og på forhånd tak
Torin Finnemann Jensen