[TYPO3-UG Denmark] Templavoila - oplevelser

Torben Dam Jensen tdj at _fjern_mig_.dk
Sat Apr 15 22:20:33 CEST 2006

Jeg ved ikke om det bare er min installation, men har lidt
"gripes" ang templavoila:

1) Per default indsættes, når man vælger "Content Elements" følgende
  typoscript i XML koden:

[KODE]
                    <TypoScript>
10= RECORDS
10.source.current=1
10.tables = tt_content
10.wrap = &lt;!--TYPO3SEARCH_begin--&gt; | &lt;!--TYPO3SEARCH_end--&gt;
                    </TypoScript>
[/KODE]

Men det bevirker at der i output på frontend står
--TYPO3SEARCH_begin>
og tilsvarende end.

Det korrekte er, som det også nævnes allerede i "FTB" følgende,
som også giver det korrekte resultat:

[KODE]
                    <TypoScript>
<![CDATA[
	10= RECORDS
	10.source.current=1
	10.tables = tt_content
	10.wrap = <!--TYPO3SEARCH_begin--> | <!--TYPO3SEARCH_end-->
]]>
                    </TypoScript>
[/KODE]

Hvorfor bruges CDATA i grunden ikke som default, når det anbefales i FTB?
Og mon ikke det kan patches ind et sted ? Har I (der lever af det her)
patchet den slags ?

2) Jeg har oplevet at man skal være ret omhyggelig første gang man
mapper HTML template. Hvis den ændres og man bare trykker "Update
mapping" snupper den et eller andet tilfældigt (sidst brugte ?) i stedet
for den mapping som faktisk var i DS/TO.

Findes der nogen sikker / stabil måde at kunne ændre i HTML-forlag, hvis
f.eks. man har glemt at fjerne noget tekst som ikke skulle mappes ?

I template-autoparser kunne man jo altid ændre i HTMLforlaget.

3) Kommer der på et tidspunkt en mulighed for at Templavoila
"læser" de ændringer der er lavet manuelt i XML (forudsat at den
er 100% ok, naturligvis) ? Som det er nu overskrives det manuelle,
hvilket er trælst spc. jft spsm 1.

Håber at få lidt erfaringer tilbage.

- torben