[Typo3-UG Denmark] Wraps i typoscript hentet fra tekstfil ellerfast side

Peter Klein peter at umloud.dk
Mon Sep 26 19:02:29 CEST 2005

Hej Uffe. Du kan ikke "reducere" den til ren tekst, men du kan bruge en af
de andre wrap properties, som har stdWrap support.
F.eks. innerWrap eller outerWrap. (Hvis objektet har stdWrap, så kan du
overfører cObject'et)

-- cut --
page.20.subparts.venstre_indhold.60.outerWrap.cObject <
temp.venstre_menu_wrap
-- cut --

---
Peter Klein/Umloud Untd.

"Uffe Anstrup" <uffe at squid-design.dk> wrote in message
news:mailman.161.1127752225.11589.typo3-ug-denmark at lists.netfielders.de...
Jeg synes typo3 har mange rigtige gode features, men en
som jeg har haft forbavsende svært ved at finde frem til er
muligheden for at hente mine wraps fra typoscript fra en fil
eller en fast side. Dvs. i stedet for feks. at skrive:

wrap=<td>|</td>

vil jeg gerne have
wrap < temp.menu_wrap

Det er jo god praksis, når man eksempelvis arbejder sammen
med en der står for html'en og/eller det grafiske at adskille
præsentation så vidt muligt fra kode. Det undrer mig meget
at jeg ikke har set det gjort endnu for menuer og alle de 117
andre ting, der benytter wraps. Det må gerne være lidt mere
brugervenligt for html designeren.

Jeg har ekspempelvis godt kunne hente indholdselementer
fra en bestemt side og position ind som almindeligt
indholdselement via CONTENT cObject, men prøver jeg at
"proppe" den ind i en wrap, kan den ikke fortolke det. Den
skriver blot "CONTENT" dér hvor wrap'en starter.

Se vedlagte kode:

temp = TEMPLATE
temp {
  venstre_menu_wrap=CONTENT
  venstre_menu_wrap {
    table=tt_content
    select {
      pidInList=223
      where=colpos=0
      andWhere header='VenstreMenuWrap'
      renderObj=TEXT
      renderObj {
        field=bodytext
      }
    }
  }
}

Herfra kan jeg så godt proppe den ind på siden:

page.20.subparts.venstre_indhold.60 < temp.venstre_menu_wrap

Men kan ikke få den til at komme den ind i en wrap:

page.20.subparts.venstre_indhold.60=TEXT
page.20.subparts.venstre_indhold.60.value = Hello World!
page.20.subparts.venstre_indhold.60.wrap < temp.venstre_menu_wrap

Så skriver den så: CONTENTHello World!

Jeg får blank når jeg skriver følgende:
page.20.subparts.venstre_indhold.60.wrap < temp.venstre_menu_wrap.value

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg får reduceret det til en "ren"
tekststreng i stedet for et cObject? Så kan det jo være at det virker...

Mvh

Uffe