[Typo3-UG Denmark] Overskrive noget i en HTML skabelon

Kenneth A. Jensen kaj at carlf.dk
Thu Sep 22 11:00:32 CEST 2005

Hej alle og tak for den hjælp jeg har fået fra jer

Jeg sidder nu i den situation at jeg har en skabelon i HTML, denne
indlæser jeg ved hjælp af autoparseren og alting virker som det skal. Men
der er en del af den som er lavet i tabeles og som jeg gerne vil skifte ud
med et typo3 frameset når jeg indlæser den. Jeg fik så den ide at tage
hver celle og indlæse i en lille template:
# Gets the layout for the top menu
temp.topmenuTemplate = TEMPLATE
temp.topmenuTemplate{
  template =< plugin.tx_automaketemplate_pi1
  workOnSubpart = TopMenuCell
}

og derefter gemme disse ned i en PAGE:
# Top menu
Topmenu = PAGE
Topmenu.typeNum = 3
Topmenu.10 < temp.topmenuTemplate

og så tilsidst samle det hele i et frameset:
2 = FRAME
2.obj = Topmenu
2.params = scrolling="AUTO" noresize frameborder="NO"

Dette virker fremragende, det jeg så gerne vil nu, er at bruge den
originale template, men hvor den omtalte tabel bliver erstattet med mit
nyskabte frameset. Men dette kan jeg ikke få til at virke. Jeg har både
prøvet i min template at indsætte en typo3 kommentar:
                <!--###frameset### begin -->
og give tabellen en ID:

Derefter har jeg inspireret af fremgangsmåden i "Modern Template Building,
Part 1" prøvet med følgende kode:

# Gets the layout for the menu
temp.mainTemplate = TEMPLATE
temp.mainTemplate{
  template =< plugin.tx_automaketemplate_pi1

  subparts.frameset < outer_frameset
}

# Default PAGE object:
page = PAGE
page.typeNum = 0

page.10 < temp.mainTemplate

Det jeg gerne ville have der skulle ske, var at den tog indholdet af
outer_frameset og overskrev indholdet af frameset i skabelonen, er dette
en forkert fremgangsmåde jeg bruger? og kan det overhoved lade sig gøre?

Mvh
Kenneth A. Jensen