[Typo3-UG Denmark] Danske tegn ÆØÅ i filnavne

Azazel na at avz.dk
Wed Nov 9 18:13:04 CET 2005

Hold da op! Så skete der noget ;-)

Jeg takker ydmygt for hjælpen, og fremover skal jeg da gerne skrive fulde
navn i afsender.

Jeg kan så konkludere at Typo3 fint håndterer æøå, afh. af styresystem
selvfølgelig.

Da jeg tidligere har haft Joomla som CMS, med en UTF8 extension eller noget
lignende, kørende uden problemer, må jeg have lavet et eller galt i min
installation af Typo3.

Så herfra kan jeg jo så samlet konkludere at hvis Typo3's indbyggede
sikkerhedsfeature, som Lars Jensen fandt i løbet af 5 sekunder, bliver
fjernet er jeg uden om problemet.

Som Lars Jensen påpeger kan jeg jo lave en extension som ændrer dette.
Jeg har lavet et par extensioon, men ligefrem en af denne type har jeg vist
ikke nok styr på Typo3 til at lave nu, men det er da en udfordring jeg vil
tage op.

news:mailman.1.1130861952.16060.typo3-ug-denmark at lists.netfielders.de...