[Typo3-UG Denmark] To-vejs MM-tabeller

Peter Makholm peter at makholm.net
Wed Mar 30 16:45:50 CEST 2005

Stefan Kreisberg <stefan at linkfactory.dk> writes:

> Hvis jeg forstår dig rigtigt tror jeg det kan lade sig gøre hvis du kan leve
> med at dine mange til mange som udgangspunkt ikke er bi-directional, og du
> selv ved visning må kode dig udenom dette. Du kan altså godt redigere elmA
> fra kategori tabel1 og relatere det til elmB fra tabel2 og den anden vej uden
> problemer.

Det synes jeg ikke er helt godt nok. Så tror jeg hellere vores
indholdsfolk vil kunne leve med kun at kunne mappe den ene vej.

Hvis jeg nu lader mit felt have typen 'select' i stedet for 'group',
så har jeg mulighed for at kalde en funktion itemsProcFunc. Bliver den
kaldt begge veje, altså både når min opdateringsform bliver genereret
og når brugeren trykker 'Save'?

Hvis 'ja', så synes jeg ikke umidelbart at jeg ud fra koden kan se
hvilken vej jeg bliver kaldt - om typo3 skal til at lave en form i
back enden eller til at gemme i databasen. Og jeg bliver godt nok
lovet at itemsProcFunc bliver nærmere defineret i Typo3 Core API's,
men jeg kan ikke finde det.

Kunne man så bruge dette som hook til at synkronisere de to
MM-tabeller? (lidt et hack, IMHO).

Jeg kan heller ikke helt se den teknisk dybere forskel mellem 'select'
og 'group'. Brugergrænsefladen er lidt forskellig, men når alle mine
elementer er samlet i en lang flad liste er 'select'-boksen vel det
bedste.

> Du slipper dog, så vidt jeg kan se, ikke for selv at kode et BE
> modul hvor du "vælger" disse dine relationer ... men det gøres jo
> "let" med ext kickstarteren :-D

Nej, men det er lige ud ad landevejen og dokumentationen.

--
 Peter Makholm     |      I laugh in the face of danger. Then I hide until
 peter at makholm.net |                                          it goes away