SV: [Typo3-UG Denmark] Problemer med at starte server og mysql

Claus Witt claus at 9ia.dk
Thu Mar 10 16:39:26 CET 2005

Hejsa

Du skal sikre dig at du kun har en tjeneste kørende pr port. Så hvis du
allerede har IIS kørende (fx) på port 80, skal du enten sørge for at stoppe
IIS (eller ændre dens port) eller også skal du ændre porten på apache.

Dette gøres i httpd.conf (på min lokale computer ligger den i
C:\apache\apache\conf)

Et sted står der en linie der hedder
Listen 80

(eller et andet tal, hvis dette er 80, og IIS kører, er dette muligvis
problemet)

Du siger du ikke kan starte Apache. Har du checket at hverken apache eller
mysql kører?

Du kan evt. checke om mysql kører ved at køre programmet mysql (på min
maskine i mappen c:\apache\mysql\bin)

Hvis den mysql ikke kører, starter dette program ikke.

Med venlig hilsen / Best Regards
Claus Witt
9iA

Seminarievej 6a