Re: [Typo3-UG Denmark] håndkode fil-link?

Troels Kjær Rasmussen troelsr at msn.com
Tue Jul 26 15:55:21 CEST 2005

Noget i denne her retning kan bruges, hvis du vil lave et almindeligt
relativt link til filen:

$content = '<a href=fileadmin/bibliotek/'.$row["filenavn"].'>hent
filen</a>';

eller

$content = '<a
href=fileadmin/bibliotek/'.$row["filnavn"].'>'.$row["filnavn"].'</a>';

Det er selvfølgeligt ikke den optimale måde at gøre tingene på, da denne
metode f.eks ikke kan arbejde med filer under wwwroot niveau+den afslører
direkte link til filer i browseren, det ville være langt bedre at arbejde
med en fillæsning og et dynamisk link.

Men til downloads af almindelige filer under fileadmin funger det fint i FE.

Håber det hjælper dig videre ellers skriv igen.

mvh Troels Kjær Rasmussen