[Typo3-UG Denmark] Eksekvering efter eksvering af indhold i SETUP

Troels Kjær Rasmussen troelsr at msn.com
Sun Jul 3 11:22:16 CEST 2005

Hej alle.

Jeg bygger videre på min toolbar, som enkelte af jer har set i en tidlig
hardcoded udgave. Jeg er ved at lave den om fra 100%  dynamisk
objektorienteret DHTML til et "rigtigt" HMENU objekt, så vi bevarer 100%
t3/browser kompabiblitet. Lige et par spørgsmål i den forbindelse...

1. For at implementere "hooks", der vil gøre 3. part extensions og ux_ -
extensions osv i stand til at tilføje menupunkter på de relevante steder i
menustrukturen, har jeg brug for at mit script (tx_toolbar_pi) eksekveres
efter at alle andre tx_pi... og content.get ER eksekveret, da disse skal
have mulighed for at tilføje variable til det store toolbar_menuarray, der
senere oversættes til et rigtigt $menuarray der generer menuen. Toolbaren
skal dog af gode grunde vises i toppen af enhver genereret side. Jeg
forestiller mig at følgende virker, men har ikke prøvet det af:

# Jeg gør lige mit PAGE objekt klar og inkluderer tmenu_layers (....eller
gmenu_layers, hvis man vil)
config.language = dk
page = PAGE
page.typeNum = 0
page.includeLibs.tmenu_layers = media/scripts/tmenu_layers.php
config.admPanel = 1
# Herunder indsættes layout og indholdselemnter på sædvanlig vis...
page.10 = HTML
page.10.value = <min html, header mv....>
page.20 < styles.gontent.get
page.30 = HTML
page.30.value = <min html, footer mv....>
# Nu indsættes toolbar_plugin, der oversætter et defineret array (I globals)
til det rigtige $menuarray og spytter det ud - forhåbentligt placeret øverst
med en scollable div til indholdet OG hvor andre extensions tilføjelser til
det definerede array medregnes i menugenereringen.
[globalVar = TSFE : beUserLogin = 1]
page.headerData.1 < plugin.tx_tkrtoolbar_pi1 # Selve pluginnet, der
oversætter det definerede array til et menuarray og laver et cObj af typen
HMENU->TMENU på sædvanlig vis.
page.headerData.2 = HTML
page.headerData.2.value = <div style="overflow:auto;width:100%;height:98%;"

page.bodyTag = <body style="overflow-y:hidden;overflow-X:hidden;">
[global]
[globalVar = TSFE : beUserLogin = 1]
page.100 = HTML
page.100.value = </div>
[global]

Mit spørgsmål: nogen der ser en grund til at dette IKKE virker, før jeg
kaster mig ud i at arbejde videre med oversættelsen til HMENU?

mvh
Troels Kjær Rasmussen