[Typo3-UG Denmark] Tilpasning af backend-forms

René Schade schade at hypergenic.com
Fri Jan 14 08:37:09 CET 2005

Stefan skrev:

> [...]
>
> "related" => Array (
>    "exclude" => 1,
>    "label"
> =>"LLL:EXT:subjectdb/locallang_db.php:tx_subjectdb_items.related",
>    "config" => Array (
>    "type" => "group",
>    "internal_type" => "db",
>    "allowed" => "tx_subjectdb_items",
>    "MM" => "tx_subjectdb_items_mm",
>    "size" => 5,
>    "minitems" => 0,
>    "maxitems" => 50,
>  )
>

> håber linie formateringen holder nogenlunde!

Jeg kender godt disse løsninger, og har faktisk gransket dokumentationen ret godt :-)
Jeg havde bare troet, at der var en større åbenhed i GUI'en, så man, som extension-udvikler
havde adgang til at kontrollere mere. Det må jeg nok indse, at det ikke er tilfældet.

Brugen af en "type" => "user" bruger jeg til denne form for åbenhed, da jeg her selv 100% kontrollerer
den HTML der bliver genereret. Hvis man så er lidt ferm til javascript, kan man hurtigt lave om på en masse. Men dette er sikkert helt klart ikke ideen med denne mulighed, men den virker. Desværre synes dokumentationen ikke at beskrive hvad hensigten med denne mulighed er, og eksemplerne er ret tynde.

> Jeg kan dog ikke se hvordan man kan opnå den dynamik du
> beskriver, altså indhold i eet felt baseres på valg i et
> andet. Det lyder som om du måske skal gribe fat i at kode
> mod1 (et  BE modul)

Jeg har søgt lidt efter det modul du omtaler, men kan ikke lige regne ud hvad "mod1" er. Kan du ikke sige noget mere om det, evt et link?

Venligst
René