[Typo3-UG Denmark] Typoscript constants og ny extension

Søren P. Skou sps at t-rex.dk
Thu Jan 13 11:10:17 CET 2005

Hej der

Jeg er kommet igang med at udvikle min egen extension (min første that
is ;-) ). Det går for så vidt udemærket, de fleste af tingene kommer
sårn lidt efter lidt og jeg har haft adskillige "AHA!" oplevelser
undervejs.

Dog er der noget der til stadighed forundrer mig. I forbindelse med den
extension jeg laver har jeg en ext_typoscript_constants.txt med følgende
indhold:

## START ##
 # cat=plugin.tx_spsmedia_pi1/file; type=file[html,htm,tmpl,txt]; label=Template File: HTML-template file for display of media
templateFile = EXT:sps_media/media_template.tmpl
 # cat=plugin.tx_spsmedia_pi1; type=string; label= Key for searching
searchKey = ABCDEF
## SLUT ##

Jeg ville så forvente at følgende ville få mit plugin til at kunne se
searchKey (taget fra ext_typoscript_setup.txt)

## START ##
plugin.tx_spsmedia_pi1 {
  templateFile = {$plugin.tx_spsmedia_pi1.templateFile}
  searchKey = {$plugin.tx_spsmedia_pi1.searchKey}
}
tx_spsmedia_pi1 >
tx_spsmedia_pi1 =< plugin.tx_spsmedia_pi1
## SLUT ##

Se, jeg kan sagtens få fat i templateFile fra plugin, men ikke searchKey
hvilket undrer mig en hel del. Med mindre jeg har overset et eller andet
ville jeg tro at det her ville svare til hvad jeg havde sat searchKey
til:

$this->piVars["searchKey"] = $this->conf["searchKey"];

Mest fordi det virker for templateFile

Jeg har renset cache og sikret mig at der ikke er stavebøffer undervejs
så jeg er gået lidt i stå m.h.t. til hvorfor det ikke tager det jeg
skriver i setup af plugin.

Håber nogen har en forklaring :) Synes jeg har gennemlæst alt
efterhånden.

Ud over det (jaja, jeg er ikke helt færdig ;-) ). Mit plugin har reelt
ikke nogen backend funktioner. Man skal dog være logget ind som F.E.
bruger for at kunne benytte sig af pluginnet. MEN!! det meget underlige
er så, hvis ikke jeg er logget ind i backenden, virker det slet ikke -
uanset om jeg så er logget ind i FE eller ej.

Så vidt jeg kan se har jeg sat de rigtige rettigheder de steder hvor det
skulle være nødvendigt, men den vil bare ikke tillade at man bruger den.
Udfylder man formen og trykker på "Submit" knappen, reloader siden men
den gør iøvrigt ikke andet. Dyb forvirring - jeg er sikker på at det her
er noget rimelig åbenlyst jeg overser, men lige hvad kan jeg altså ikke
gennemskue.

Mvh.
Søren P. Skou