[Typo3-UG Denmark] Kristen Typo3 forening. Med hosting formål.

Stig N. Færch stig at 8620.dk
Tue Feb 1 09:55:58 CET 2005

Hej,

Jeg har gået med tanker om at lave en non-profit virksomhed med det
eneste formål at tilbyde danske kirker og kristne foreninger en gratis
Typo3 baseret hjemmeside. Altså et økumenisk projekt.

Jeg vil dog hellere være med til at starte en forening med samme formål
sammen med andre kristne. Indtægterne skal hovedsagligt komme fra gaver
og fundraising og måske senere reklamer, - altså ikke fra
medlemskontingent.

Er du eller kender du nogen der kan være interesseret, send da en email
til mig.
Du behøver ikke have nogle specielle kvalifikationer for at kunne være
med, men alle talenter der lægges i projektet vil blive højt værdsat.

Med venlig hilsen
Stig N. Færch

Mere baggrund:
Hvem er jeg?
Jeg hedder Stig Nørgaard Færch og er 26 år. Starter som kirketjener til
marts lidt uden for Århus. Min kone og jeg flytter snart til Århus.
Min kristne baggrund
Opvokset i en kristen familie. Tilknyttet KFUM og KFUK hvor jeg bruger
en del af min tid. Jeg vil gerne være med til at skabe bedre vilkår for
Kristen Mission på internettet.
Hvorfor dette projekt?
Typo3 er et godt udgangspunkt hvis man vil lave en CMS-baseret
hjemmeside til en kirke eller en forening. Dog er det ikke bare sådan
lige at gå igang med da Typo3 har en ret stjel indlæringskurve. Og
desværre stiller Typo3 også store krav til webserveren, og det er kun de
færreste webhoteller Typo3 kører ideelt på. Samtidigt er dedikerede
Typo3 webhoteller også forholdsvis dyre.
Projektet skal hjælpe målgruppen at komme igang med en grundlæggende
hjemmeside via forskellige templates man kan vælge imellem. Yderligere
tilpasning kan man f.eks. købe sig til hos andre Typo3-konsulenter.