[Typo3-UG Denmark] Hvordan skiftes sprog i FE? Newbie spørgsmål

Helge Vad helge at mereteland.dk
Thu Aug 25 09:06:45 CEST 2005

> Hvor sættes sproget for en site? Når jeg anvender nogle plugins kan viser de
> tekster m.m. på engelsk. De er oversat til dansk kan jeg se, men hvor
> fortæller jeg at jeg ønsker den danske version på min site?

1. Der skal være en template på rodsiden i dit site - (roden for alle de danske sider)
    (hvis der ingen er brug Template/Skabelon module/værktøjet til at lave en ny tom template)

2. I templatens Setup skal der være:

      config.language = dk

Så vil alle plugins som implementerer oversættelse bruge 'dk' versionen af tekster når der vises indhold på siderne under templaten.

MVH Helge Vad