[Typo3-UG Denmark] Hvilken fil gemmer standard password sig i?

Jesper Scheuer Nielsen jesper.scheuer at gmail.com
Tue Apr 26 21:31:52 CEST 2005

Hej Regin,

Passwords til backend'en findes i databasen i en tabel der hedder be_users,
men den er kodet, så du kan ikke umiddelbart læse det. Jeg ved faktisk ikke
om det er kodet med MD5, for så kan du måske "reverse engineere", men ellers
kan det godt være det bliver svært.

Hvis du kan huske password'et til install-toolet kan du selvfølgelig
importere standard-databasen, men så går alle dine ændringer jo tabt. Kan du
ikke huske passwordet install-toolet, så kan du i hvert fald bruge
overstående metode der, for der får du øjeblikkeligt MD5 koden og kan så
manuelt indsætte den i localconf.php under typo3conf.

Mvh.

Jesper

"Regin Jensen" <regin at regin.dk> skrev i en meddelelse
news:mailman.1567.1114541630.11564.typo3-ug-denmark at lists.netfielders.de...
Hej

På et af mine nye test sites, kan jeg ikke logge ind i backendmodulet.. Jeg
skiftede password en enkelt gang under installationen, men det fungerer
ikke, så nu tænker jeg at hvis jeg i koden kan se hvor passwordet gemmer
sig, kan jeg jo bare tage det derfra, men så er spørgsmålet:

Hvor i koden finder jeg adgangskoden til backendmodulet? Hvad hedder filen
og hvor finder jeg den??

Mvh
Regin