[Typo3-UG Denmark] Re: [Typo3-UG Denmark] Re: [Typo3-UG Denmark] Re: [Typo3-UG Denmark] TYPO3's mangel på brugervenlighed

Christian Jul Jensen christian at jul.net
Mon Sep 27 11:39:08 CEST 2004

Rasmus Jørgensen <rasmus at baseweb.dk> writes:

> I denne mail foreslår jeg gå-hjem møde. Jeg aner ikke hvor gode erfaringer I
> har med dette og hvordan det annonceres rigtigt. Jeg lægger lokaler til osv.
> og jeg skal bare lige have at vide hvor jeg annoncere en dato/tid. Jeg går
> udfra at det foregår her på listen som et seperat indlæg!? Er det måden?

Jeg synes det er en god ide, man kan sige at eneste ulempe er at det
begrænser deltagerne til profesionelle.

> Jeg vil derimod under ingen omstændigheder beskyldes for ikke at anerkende
> det kæmpe store stykke arbejde Kasper (og du og alle andre) har udført og
> stadig udføre i community såvel som kodning.

Min hensigt var ikke at anfægte din anerkendelse af Kaspers arbejde
(som jeg ikke vil forsøge at tage del i æren for). Jeg er bare træt af
brok der ikke fører til noget. Det er du godt på vej til at hæve dig
over med den her mail, men tænk hvis nu du havde startet med at skrive
det her indlæg. Så alle haft et helt andet positivt udgangspunkt. Var
vist mest det jeg prøvede at sige.

> Min "barnlige" tilgang

Det var unødvendigt lavt fra min side. Undskyld.

> Here we go:

Generelt enig med dine betragtninger.

> [...]
> eller en kop kaffe. Jeg har før lavet usablityundersøgelser men det ligger
> lidt langt væk. Desuden mener jeg det vil være oplagt at få nogle
> ikke-programmører o.lign til at udføre projektet a la dem der går på DKM
> linien.
> Link til projektbank: http://hug.itu.dk:8089/
> Men rådfør dig eventuelt med mig omkring de forskellige linier,
> projektforløb, ects og andet. Du kunne jo starte en kort projektbeskrivelse
> (kig på dem der ligger der i forvejen). Så kunne jeg kigge på den og
> distribuere den ud gennem de rigtige kanaler på ITU.

Tak, jeg prøver at arbejde med det.

> ad 3.
> Udgangspunktet for at ændre i worklow/clickflow er at starte det stille og
> roligt op. Ikke noget med en helt ny brugergrænseflade el.lign. Det vil være
> et for stort projekt. Vi skal derfor have et udgangspunkt og et fokus før en
> projektgruppe fra ITU går igang med undersøgelserne. Det nytter ikke noget
> at deres konklusion bliver at det hele skal se/være anderledes. Det er for
> stor en mundfuld.
> Vi skal derfor have samlet sammen hvilke dele, der skal kigges nærmere på.

På det her punkt er det vigtig at vi får Kasper og andre med på
visionen, ellers gør det ingen forskel. Første skridt er at få
formuleret og begrundet det ordentligt.

> Jeg vil lige slutte af med at sige tak for alle jeres bemærkninger - også de
> mere aggresive af slagsen ;-)

:)

--
Julle