[Typo3-UG Denmark] Standard search

Helge Vad helge at mereteland.dk
Mon Oct 4 13:48:24 CEST 2004

>Jeg har et problem, jeg vil gerne have en standard search i min template.
>Ikke indexsearch men den almindelige search. Jeg har forsøgt at bruge
>nedenstående link. men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal indsætte i
>min template..

>Problemet er jeg ikke helt ved hvad jeg der skal stå i mine subparts og
>hvad der så skal stå i min template..?

>d/20741/

** Allerførst, antag vi har en simpel _template_  **

1) Lav en templatefil --  myTemplate.html og tilføj her
     ###SEARCHBOX###
    til den øvrige html
2) Lav en tom template for den side søgefunktionen skal vises på.
3) Sæt følgende simple template Typoscript kode i templatens SETUP felt:

page = PAGE
page.typeNum = 0
page.1 = TEMPLATE
page.1 {
  template = FILE
  template.file = fileadmin/myTemplate.html
  marks.SEARCHBOX =TEXT
  marks.SEARCHBOX.value= Her kommer søgeboxen
}

4) Når "Her kommer søgeboxen" vises det sted på
    siden hvor din ###SEARCHBOX### findes, kan du se at templaten fungerer
5) Lav på samme måde en anden side hvor søge-resultatet kan vises - eller:
    Tilføj en SEARCHRESULT marker til din template.

** Så en simpel søgefunktion **
Følgende simple Typoscript kode skulle give dig en søgefunktion og resultat:

page = PAGE
page.typeNum = 0
page.700<styles.content.searchform
page.701<styles.content.searchresult

** Kombination med template ***
Sæt
   marks.SEARCHBOX< styles.content.searchform
ind i templaten ovenfor - så skulle søgeboxen blive vist i templaten.
(ditto for SEARCHRESULT)

** Konfiguration af søgefunktion **
Du kan nu bruge linket ovenfor til at få inspiration til hvordan din søgebox
skal
se ud.
Men for at kunne bruge eksemplet skal du
1) Indsætte SETUP (og CONFIG) Typoscriptet fra eksemplet i din template
2) Udskifte
    marks.SEARCHBOX<styles.content.searchform
  med
    marks.SEARCHBOX<temp.searchbox
 i din template.

Se evt også
http://216.239.59.104/search?q=cache:O03wPCwfHM0J:twisted.linuxwiki.org/Typo3Suche+tt_content.search&hl=da

-Håber du kan bruge det - Helge Vad

PS
Husk parameteren 'type' der definererer hvilken side resultatet skal vises
på.