[Typo3-UG Denmark] unable to find gid

Tonni Aagesen goes at dev.null
Tue Dec 7 11:04:50 CET 2004

On 07-12-2004 08:55, Christian Jul Jensen wrote:

> Det kan ikke være særlig besværligt at sætte et sikkert miljø for en
> shellaccount, det ligger ligesom i systemet. Til gengæld får man
> sikker overførelse af data (incl password!), alle mulighederne for at
> flytte rundt på filerne, udpakke zip, symlinke osv.
>
> Det vil jeg absoult foretrække også fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt.

Det er mig bekendt ikke muligt, at begrænse brugere til et bestemt dir,
når der benyttes SSH. I et webhostning miljø er det nok lige knap ønskeligt.

Webdav giver mange fordele:

* Man kan styre adgang pr. directory basis
* Ingen bekymringer om rettigheder på filer/mapper
* Man kan arbejde transparent på serveren
* Trafik kan krypteres via SSL
* Kører over http/https - er port 22 altid åben fra alle steder?
* Man kan undvære usikre protokoller som ftp og lign.

SSH er selvfølgelig den ultimative løsning for den kyndige, men det bør
være på en dedikeret løsning, ellers vil jeg stadig nødigt have et hotel
på samme server :)

> Anyway, det var vist en voldsom deroute fra topic.

Tjah :)

--
Mvh
Tonni Aagesen