[TYPO3-german] viewhelper in templates

Robert Hafenried robert.hafenried at web.de
Thu May 8 21:20:42 CEST 2014

Hallo,

ich habe eine Anfängerverständnisfrage: In der Extension 'nkhyphenation'  gibt es einen viewhelper, den ich in mein template einfügen möchte.

Im Tutorial steht: The view helper is in the namespace NetzkoenigNkhyphenationViewHelpers, the namespace directive is this:
{namespace nk=Netzkoenig\Nkhyphenation\ViewHelpers}

Deshalb habe ich ins Template geschrieben

{namespace nk=Netzkoenig\Nkhyphenation\ViewHelpers}
	<f:if condition="{data.layout} == 0">
			<f:format.raw>
				<nk:hyphenate language="0">text to hyphenate</nk:hyphenate>
			</f:format.raw>
	</f:if>