[TYPO3-german] Extension für MOV-Videos

Andreas Becker ab.becker at web.de
Fri Sep 20 02:33:25 CEST 2013

Hi all

Schaut Euch einfach einmal Octopus Video an. Damit laesst sich eine YouTube
aehnliche Seite in nur knappen 10 Minuten aufsetzen incl responsive
Template, Mobile Tauglichen Playern und den entsprechenden Converter
Streams.

drush make https://raw.github.com/heidisoft/Octopus/master/build-octopus-video.make
octopus

Installiere "drush" und gebe dann diesen Command im ssh terminal ein
und dann wird der aktuellste Code
und die komplette Beispiel Seite gebrauchsfertig mit allen
Bestandteilen runtergeladen.

Octopus Video ist mit DRUPAL gebaut: Hier deren Beschreibung:

Octopus runs on the Drupal platform with video module (We will use media
module when its available for those features set) and is the most
feature-rich video hosting and delivesing service available with Zencoder
and Amazon S3. When it comes to playback features, your options are vast
with Octopus, whether you need HTML5, Flash, DivX, or any other type of web
video.

We also employ multiple encoding formats web video, such as H.246, Theora,
VP8, MPEG-4, and more, as well as FFmpeg and Zencoder transcoder engines.
Along with automatic thumbnails, a host of privacy controls, full video
stats, and quick and easy access, Octopus is your one-stop shop for all
your video needs.

And we’re just getting started! There are plenty of other fantastic
features with Octopus, and since we’re a 100% open source program, you can
look forward to even more features in the future.

----

Ich denke das ist so etwas was ihr eigentlich versucht hier in TYPO3
nachzubauen. Eventuell koennt ihr ja einige bestandteile des OpenSource
Codes aus Octopus Video gebrauchen, wenn ihr fuer so etwas unbedingt TYPO3
einsetzen wollt und nicht so auf ROI achten muesst.

Liebe Gruesse

ANDI