[TYPO3-german] TYPO3 Server, Grafikbibliotheken

Christian Wolff chris at connye.com
Wed Sep 23 19:28:17 CEST 2009

Hi Steffen die einstellungen die ich meinte:

[gdlib_png]
Boolean. Enables the use of GD, with PNG only. This means that all items
normally generated as gif-files will be png-files instead!

[GFX][gdlib_png] = 1

--- und ---

[im_mask_temp_ext_gif]
Boolean. This should be set if ImageMagick is version 5+. This is used
in class.tslib_content.php for masking images and the extension png is
normally used because it's faster than gif for temporary files. But png
seems not to work with some IM 5+ versions, so...

[GFX][im_mask_temp_ext_gif] = 0

--- und ---

[png_truecolor]
Boolean. If set PNGs will get created as truecolor PNGs. If you use
GDlib2 you can create truecolor images if they look not well currently.
Note that this results in an increased image size. JPEGs get always
created in truecolor now (GDlib2 required)

[GFX][png_truecolor] = 1

---

damit sollte sichergestellt sein das falls bei bild operationen zwischen
schritte erforderlich werden. diese als png in voller farbtiefe abgelegt
werden. am ende wird dann natürlich wieder das gewünschte ausgabe vormat
z.b JPG erzeugt.

hier ein beispiel:
http://www.richtermediagroup.com/index.php?id=48

das "R" in der ecke wird durch typo3 eingesetzt. und ich hatte dort
genau das gleihe problem das meine bilder in 256 farben rauskamen.

gruss chris

--
Christian Wolff // Berlin
http://www.connye.com